close angle-double-down twitter facebook linkedin youtube instagram

Faq

Wat is de Dutch Search Awards?

De Dutch Search Awards is een initiatief dat opgericht is om excellentie in de Nederlandse search-industrie in de spotlights te zetten. Onze vakjury beoordeelt cases die door agencies, merken, professionals en aanbieders van tools en software kunnen worden ingezonden.

Hoe werken de verschillende categorieën?

De Dutch Search Awards bevat in totaal 20 awards die onderverdeeld zijn in drie thema’s. De cases kunnen worden ingezonden voor 15 awards binnen het thema campagne. Iedereen die een case uploadt voor één van de 15 categorieën gaat automatisch mee in de verkiezing tot beste agency (small en large), beste in-house team en/of beste consultant – hier kunnen geen cases voor ingezonden worden. In de categorie ondersteunende tools & software zijn er 3 awards waarop leveranciers van tools en software zich kunnen onderscheiden. Tot slot reiken we de GP uit! De beste drie cases zullen op de avond zelf een videopitch tonen aan het publiek en jury, welke hun live-stem tijdens de uitreiking uitbrengen. Voor een uitgebreid overzicht kun je hier kijken

Wie kunnen er cases inzenden?

Agencies, merken, professionals en aanbieders van tools en software.

Kan er een case voor meerdere categorieën worden ingezonden?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt dezelfde case voor meerdere categorieën inzenden. Wel moet de case specifiek geschreven worden naar betreffende categorie.

Is het toegestaan meerdere cases in te zenden voor dezelfde categorie?

Ja, dit is toegestaan. Je kunt meerdere cases inzenden voor 1 categorie.

Aan welke criteria moet je voldoen om mee te mogen doen?

De criteria waar de deelnemende partij aan moet voldoen is dat het bedrijf, het merk of de persoon in Nederland gevestigd is en dat de campagne op de Nederlandse markt gericht is. Voor de categorie beste Software & Tool geldt deze regel niet, hierop kunnen ook internationale aanbieders inzenden. Lees alle uitgebreide criteria hier terug.

Waar beoordeelt de jury op?

De onafhankelijke vakjury zal alle ingezonden cases beoordelen op kennis en expertise, kwaliteit, creativiteit, de gemaakte analyse, maar ook de tools die hiervoor zijn ingezet. Daarnaast is innovatie erg belangrijk. Lees hier meer over het juryproces.

Wat zijn de kosten van het inzenden van een case?

Het inzenden van een case voor één categorie kost €249,- excl. BTW.

Hoe kun je betalen?

Je ontvangt achteraf een factuur per e-mail. Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen.

Waar vind ik informatie over sponsoring?

Voor de mogelijkheden met betrekking tot sponsoring kan contact opgenomen worden met info@dutchsearchawards.nl. Telefonisch kun je ons bereiken op 030 740 0999.

Wat wordt er bedoeld met 'search'?

Onder 'search' valt alles wat met het zoeknetwerk te maken heeft en hieraan gerelateerd is zoals display, shopping, video en retargeting via search, display en social kanalen.

Hoe werkt de verkiezing voor de beste agency, beste in-house team of beste consultant?

Voor deze awards kun je niet inzenden. Alle deelnemende agencies, merken en professionals worden onderverdeeld in één van deze categorieën en ontvangen een e-mail om hun deelname te bevestigen. Bij de categorie beste agency worden er twee awards uitgereikt: beste agency small en beste agency large.

Wat zijn de criteria die bepalen of je wordt ingedeeld bij small agency of large agency?

Er wordt onderscheid gemaakt op basis van het aantal medewerkers. Organisaties kleiner dan 50 medewerkers wordt ingedeeld in agency small en organisaties groter dan 50 medewerkers bij agency large.

Hoe wordt mijn ingezonden informatie beschermd?

Alle juryleden en betrokkenen ondertekenen een intentieverklaring en hebben een geheimhoudingsplicht. Zij zullen vertrouwelijk omgaan met de informatie en deze niet verder verspreiden aan derden.