close angle-double-down twitter facebook linkedin youtube instagram
1 September 2019

Voor welke categorie zend je in en naar welke award(s) ding je mee?

3 min

Je hoeft niet lang op de Dutch Search Awards site rond te neuzen voordat je een flinke lijst met categorieën tegenkomt. Dat is mooi, want dat betekent: veel kans om een award in de wacht te slepen!

Waar zet jij op in? En waar ding je automatisch al naar mee? En dan is er ook nog de grote prijs - je wil natuurlijk helemáál weten hoe je die binnenhaalt. Lees even verder, dan is het binnen een twee minuten allemaal duidelijk.

We beginnen bij het begin. De Dutch Search Awards zijn in het leven geroepen om excellentie in de Nederlandse search-industrie een mooi podium te geven. Hoe doen we dat? Door awards uit te reiken voor search-gerelateerde cases: 21 awards in totaal om specifiek te zijn. Maar omdat een ‘search-gerelateerde case’ natuurlijk nog een enorm breed begrip is, zijn er verschillende categorieën in het leven geroepen.

Iedere case is uniek en laat op zijn eigen manier kwaliteit zien. We willen geen appels met peren vergelijken. Daarom ga jij binnen je categorie de strijd aan met andere agencies, merken en professionals die op hetzelfde gebied een succesvolle case hebben. Een case beschrijft een campagne, software of een tool in search. Waar jouw case zich in onderscheid, is jouw categorie.

Heb jij een originele SEO campagne? Dan is jouw categorie ‘Beste SEO campagne’. Heb jij goede resultaten geboekt met Facebook advertising? Dan is jouw categorie ‘Beste social advertising campagne’. Of heb jij het maximale uit een beperkt budget gehaald? Dan zend jij je case in voor ‘Beste low budget campagne’. Duidelijk toch? Een onafhankelijke jury gaat alle cases beoordelen.

Dan worden er ook nog prijzen uitgereikt voor: beste agency, beste in-house team, beste consultant. Voor deze categorieën ding je automatisch mee als je één (of meerdere) cases in stuurt. Wie wint is gebaseerd op een aantal factoren: de gemiddelde score per case, het aantal awards dat is gewonnen en de populariteit van de categorie waarin de award is gewonnen.

Dan hebben we als laatste de prijs der prijzen - de Grote Prijs. De jury maakt hiervoor een voorselectie, want wil je kans maken op de grote prijs dan moet je case: een samenwerking betreffen tussen agency en/of adverteerder en/of publisher en/of tech partij, het moet een multi channel strategie zijn en een duidelijke innovatie laten zien! De daadwerkelijke winnaar van de Grote Prijs wordt gekozen op de avond zelf: door het publiek!

Deel dit artikel